RSS

64. The Girl with the Dragon Tattoo (2011)

19 Ян

Заглавие: The Girl with the Dragon Tattoo

Година: 2011

Държава: САЩ / Швеция / Великобритания / Германия

Режисьор: David Fincher

Участват: Rooney Mara, Daniel Craig, Christopher Plummer

Филмът в IMDB

Най-после го гледах!!! Независимо какво казват всички, аз мисля, че филмът беше страхотен. Не казвам и съм далеч от мисълта, че няма минуси, но съм срещал далеч по ненужни за киноманите филми.

Първо искам да отбележа, че Руни Мара беше невероятна. Макар да е разпространено мнението, че Нуми Рапас е много по-добра в ролята, аз мисля, че двете ни предоставят невероятни изпълнения и дори не би трябвало да се сравняват.  Та на въпроса отново – Руни изигра ролята супер емоционално, за запознатите е ясно, че се беше отдала изключително много на героинята, като това включва направата на пиърсинги, прически и т.н, което напълно я промени на външен вид – риск, който не много актриси си позволяват. Дръзка в играта си и непоколебима да покаже тялото си, канадката за мен е звездата на филма. Докато в The Social Network спечели симпатиите ни дори с малко екранно време, тук Руни се реваншира като ни приковава в екраните за над 2 часа и полвина.

Екранният партньор на Мара е далеч по-познатият на Холивуд Даниел Крейг, за когото лично аз имам по-скоро неутрално мнение. Не е да не го харесвам, но със сигурност не е един от любимците ми. Въпреки това тук се представя по-скоро добре, макар на места играта му да ми се стори леко лигава. От останалите актьори както винаги ми хареса Кристофър Плъмър, но с това мнението ми за каста свършва. Нямаше кой знае какви забележителни моменти от подгряващите актьори, като изключим играта на актьора изиграл новия настойник на Лизбет, изключително противен герой, който ме отвращава на каквито и да било езици и в каквито и да било версии на филма – а защо, ще разберете като гледате филма.

Както във всеки филм на Дейвид Финчър и тук всичко е полирано, изпипано до край и е невероятно удоволствие да се гледа самият филм, като за почитателите на режисьора (като мен) то започва дори със самото отиване към киното. Не мога да не отбележа невероятното интро към филма, със звучащата за фон Immigrant song на Led Zeppelin, представена ни в случая от дуото Трент Резнър и Атикус Рос. Както и в The Social Network, тук те отново са свършили страхотна работа, макар да са с една идея по-слаби от последно споменатия филм. Та интрото беше п-е-р-ф-е-к-т-н-о.

Като цяло филмът не мисля, че ще стане класика, но определено е добър. Ако не сте гледали шведската версия, то ще е супер да го видите заради историята. Ако сте фен на Финчър, то е абсолютно задължително да го видите и сигурно вече сте го направили. А пък ако сте гледали шведската версия, отново трябва да го гледате, защото е доста добър римейк или по-скоро филм по книгата.

Лична оценка: 8.5/10

Оценка в IMDB: 8.3/10

And stop visiting tattoo removal websites, or I’ll do it again.

 
има 1 коментар

Posted by на януари 19, 2012 in Драма, Трилър

 

Етикети: , , , , , , , , , , , ,

One response to “64. The Girl with the Dragon Tattoo (2011)

  1. FilmsInFrames

    януари 20, 2012 at 11:57 pm

    Мне, всъщност не ползвам тези сайтове, но благодаря за препоръката все пак, ще имам предвид 😉

     

Вашият коментар

 
