RSS

17. X-Men (2000)

16 Юни

 

 

Заглавие: X-Men

Година: 2000

Държава: САЩ

Режисьор: Bryan Singer

Участват: Patrick Stewart, Hugh Jackman, Famke Janssen, Ian McKellen, Anna Paquin

 

След като представих X-Men: First Class преди няколко дни, интересът ми към X светът се възвърна след кратка почивка и реших отново да изгледам филмите от поредицата като естествено започнах с вторият хронологично – X-Men от 2000 година. Първото нещо, което ми идва наум е каква огромна дупка между сюжетите са сътворили създателите на филмите. Не съм сигурен доколко е вярно това, което казвам, но мисля, че е въпрос на малко промени едно адекватно съгласуване между филмите.

Оставяйки това настрана, X-Men (2000) си остава за мен първият голям Marvel story филм и ще има специално място в списъка ми с филми. Въпреки че навремето (бил съм едва на 10) актьорите не представляваха особено големи имена в киното за мен (освен Патрик Стюарт, когото харесвах от Стар Трек и Досиетата Х), сега е невъзможно да не бъде оценен невероятно добрият каст на филма. Йън Маккелън е просто перфектен за ролята на Магнито – на ръба между спокойствието и гневът (като се замисля, точно както се научи да овладява силите си във First Class). Хю Джакман станал символ на Marvel филмите със своят Логан, както и Роуг и Джийн Грей (изиграна брилянтно и в трите филма от Фамке Янсен, която между другото ми стана може би любимата актриса и героиня във франчайза). А историята – страхотно начало за сериите X-Men – въвеждането на закона за регистрация на мутантите, повлиял в цялостното развитие на поредицата и на X светът.

Интересно ми е как ще оценя другите два филма, след такава дълга почивка от тях, след като третият особено беше доста оплют. Струва ми се, че няма да пиша негативни мисли за него, но да видим.

 

Лична оценка: 7/10

Оценка в IMDB: 7.4/10

 

I will bring you hope, old friend, and I ask only one thing in return – don’t get in my way.

 
 

Етикети: , , , , ,

2 responses to “17. X-Men (2000)

  1. Right In Two

    юни 16, 2011 at 2:01 pm

    По всяка вероятност ще има още поне един филм, в който действието да се развива между First Class и този. Още не съм гледал First Class, но ако предполагам сюжетната дупка между двата филма съвсем умишлено не е запълнена.

     
    • FilmsInFrames

      юни 16, 2011 at 2:22 pm

      Ми то не че има кой знае какви дупки, но несъответствия, които правят лошо впечатление..

       

Вашият коментар

 
